Udfordringerne for online spil

Spilbranchen står over for sit eget unikke sæt udfordringer. Derfor er det vigtigt at lære så meget som muligt om det for at anvende de mest effektive løsninger.

Demografi for hasardspil

En ting er sikkert: hasardspil har ændret sig i de senere år. Men hvad har der præcist ændret sig? Især måden folk spiller på, og hvem spillerne er. I 2020 forventes yngre årtusinder og nogle Gen Z-repræsentanter at udgøre næsten halvdelen (40%) af spilforbrugerne.

Måske ikke overraskende foretrækker disse unge spillere (18-21 år) at placere deres indsatser digitalt; stort set på deres mobiltelefoner. Men det er ikke at sige, at den ældre generation helt har givet op på deres spilvaner. Faktisk bruger spillere over 60 i øjeblikket mere end det dobbelte af det beløb, de gjorde for ti år siden.

Forebyggelse af svig

Desværre har der også været en stigning i internetkriminalitet med den øgede interesse for onlinespil. Som sådan risikerer forbrugere af onlinespil at stjæle deres følsomme personlige oplysninger, når de tilmelder sig en konto.

Dette problem er så almindeligt, at ifølge ThreatMetrix Gaming and Gambling Cybercrime Report er 1 ud af 20 nye online-spilkonti falske. Mens botangreb i spidsbelastningsperioder er ansvarlige for næsten halvdelen af ​​den daglige spiltrafik.
Måske noget overraskende, at det mest risikable element ved online-spil faktisk forekommer i begyndelsen af ​​en forbrugers rejse, da det involverer registreringsprocessen og oprettelse af en konto.

Derfor er det utroligt vigtigt at tale med din betalingsprocessor og spørge, hvilke slags funktioner de kan tilbyde for at beskytte din virksomhed og dine kunders følsomme data mod bedrageri fra første dag. At håndtere svindel, når det sker, er ikke så effektivt som at forhindre det – det er derfor det er så vigtigt at finde en betalingsudbyder, der kender de specifikke behov i din branche og vil implementere smarte anti-fidusfiltre, der nøjagtigt skelner dine legitime kunder fra svindlere. å den anden side på svindelforebyggelsesmønten kan svindelfiltre blive for følsomme, hvilket fører til en lavere betalingsacceptrate, lavere konverteringsfrekvenser og frustrerede kunder.

Dette er også noget at huske på, især da du har en online-handelskonto, vil du sandsynligvis se en betydelig stigning i betalingsvolumen på kort tid – hvilket sætter din handelskonto i fare for at blive fejlagtigt markeret for falske aktiviteter.
Hvis dette sker, kan din handelskonto muligvis være midlertidigt låst, hvilket betyder, at dine kunder ikke kan gennemføre handler, og du vil ikke være i stand til at udføre din virksomhed.

For at omgå dette problem skal du sørge for, at din betalingsprocessor kan implementere smarte, automatiserede svindelfiltre, der er nøjagtige nok til kun at markere 100% falske transaktioner. Dette sikrer, at alle dine legitime kunder problemfrit kan gennemgå kassen og dermed også hjælpe med at beskytte din indtægtsstrøm mod tab.

Lovgivning og administrative forskrifter

Det europæiske marked er det vigtigste marked for onlinespil og tegner sig for næsten halvdelen af ​​den samlede omsætning. Dog har EU som helhed ikke en unik fælles politik for onlinespil, og som sådan er reguleringen af ​​disse aktiviteter det enkelte ansvar for alle EU-medlemsstater.

Dette betyder, at online-spillere skal holde sig ajour med al udvikling inden for deres geografiske markeder for at sikre, at de regler, de følger, ikke bliver forældede. For eksempel kræver britiske og franske handlende, der driver deres online spilvirksomhed i nævnte regioner, en national licens til at gøre det.

Der er dog nogle ligheder mellem EU-medlemslandene, når det kommer til regler for online-spilkonti. Mest bemærkelsesværdigt vedrører de strengeste regler på dette regionale marked Kend din kunde (KYC) og regler om hvidvaskning af penge.
Som sådan skal hver forbruger af onlinespil identificeres korrekt, så købmænd og erhververe er i stand til at vurdere hvidvaskning af penge og andre kriminelle risici forbundet med deres online-konto.

Og på trods af at USA er et suverænt land, er reglerne for onlinespil også forskellige fra stat til stat. Fra 1992 blev det for eksempel ulovligt at satse på sport de fleste steder i hele Amerika. Men de fleste betyder ikke alle, og sportsvæddemål er stadig lovligt i nogle stater, nemlig New Jersey, Nevada og Delaware. Ikke desto mindre er det ansvaret for online-spil han